Jalan-Jalan Kuala Lumpur dengan Bas KL Hop-On Hop-Off

Entri yang lepas memaparkan lawatan ke Muzium DiRaja. Entri kali ini berkisar pula pada bas KL Hop-On Hop-Off. Bas ini disediakan oleh Kementerian Pelancongan Malaysia ataupun MATIC, jadi tidak hairanlah jika perhentian pertama adalah di MATIC, Jalan Ampang bersebelahan Saloma Bistro.
Tiket yang harus dibeli ialah rm19 untuk dewasa manakala rm12 untuk kanak-kanak, itu jika dibeli di kaunter ataupun konduktor bas. Mungkin anda tidak mahu berasak-asak, mereka juga menyediakan perkhidmatan online.

Perhentian pertama ( sebelah MATIC)

 Senarai destinasi

 Wajah kegembiraan

 Destinasi terkenal = Kuala Lumpur Upside Down

 Pelancong Asing

Bagi yang ingin menikmati kawasan tempat duduk luar, anda disyorkan menaiki bas lebih kurang pukul 5 petang. Ini kerana panas terik matahari tidak terasa sangat pada waktu itu.

 Monorel Bukit Bintang

 China Town

 Perhentian ke 9 : Central Market

  Di antara 3 bangunan

 Terminal KL Sentral

 Peringatan jika tidak memiliki tiket

 Nak senyum ke?

 Setelah puas di luar, kita duduk dalam aircond pula

 Sampai juga destinasi yang pertama

Selesai perjalanan kami untuk hari tersebut. Buat makluman semua, jika anda naik pada waktu petang, anda boleh lagi menaiki bas tersebut pada keesokan hari kerana ia laku selama 24 jam. Perkhidmatan bas ini adalah untuk mengurangkan stress apabila berada di Kuala Lumpur, jadi jangan lepaskan peluang untuk menikmati keindahan Kuala Lumpur.

KLCC waktu malam

Post a Comment

1 Comments

  1. Pengalaman yang takkan dilupakan oleh ibu & anak-anak. Lepas ni nak cuba naik bas HOHO di Penang pula.

    ReplyDelete