Destinasi Percutian : The Kabin, Jeram

Percutian akhir tahun kali ini pergi ke kawasan dekat sahaja. Ini kerana ramalan kaji cuaca meramalkan berlaku banjir besar di beberapa kawasan di semenanjung. Menariknya, tempat ini baru dibuka sebulan yang lepas.

The Kabin yang terletak di Pantai Remis, Jeram adalah satu destinasi terbaru percutian yang terdapat di Kuala Selangor. Mengambil berpuluh-puluh kontena untuk dijadikan satu tempat penginapan bukanlah satu perkara yang mudah. Aku sempat berborak dengan pekerja di sini, The Kabin mengambil masa 5-6 bulan untuk dibina sebelum dilancarkan pembukaannya bulan lepas. Menariknya, pengusaha yang membuka kawasan ini adalah seorang bumiputra. Beliau selalu berulang-alik dari luar negara ke sini untuk melihat projeknya berjaya dan yang paling penting, memberi peluang pekerjaan kepada anak jati Pantai Remis.

 Suasana di waktu malam

 Makan dulu sebelum berehat

 Suasana dalam kabin melalui tingkap

 Tempat santai

Suasana di kolam renang

 Tersenyum

 Gembira rasa di hati

 Bermain 2 beradik

 Bermain keretapi di dalam air

Tempat Barbeque

 Suasana dari tingkat atas

 Kabin yang berada di depan kolam renang

 Antara kabin yang ditawarkan

 Penunjuk arah

i-
 Tandas yang berada berhampiran kolam renang

 Waktu untuk bermandi- manda = 7 pagi - 7 malam

Basikal untuk disewa : RM 10 untuk 1 Jam

 Cafetaria 

 Di hadapan The Kabin

 Parking motor

 Kunci

 Nama bilik

Selfie dulu sebelum balik

Jika anda ingin menginap di sini, bolehlah melayari website ini. Paling senang jika nak datang, bolehlah google maps dan cari The Kabin. Tempatnya pun hanya 2 kilometer dengan Restoran Ikan Bakar Jeram. Rasanya setakat ini sahaja untuk percutian kali ini.

Post a Comment

4 Comments

  1. Terbaik tuan tempat ni..bole masuk list wajib pegi..hehe

    ReplyDelete
  2. berapa kadar semalam dan apa kemudahan yang disediakan, minta sedikit details, saya berminat bercuti ke sana dalam masa terdekat ni, harap dapat respond, tkasih.

    ReplyDelete
  3. Thanx for sharing pasal tempat the Kabin ni. Ingat cuti sekolah nak pegi sini, tapi fully booked pulak. Harap ada rezeki next time ke sana. :-)

    ReplyDelete